TARIEVEN, VERGOEDINGEN & WERKWIJZEN

Op deze pagina vind je alle informatie over onze werkwijzen, tarieven en vergoedingen.

Home » Tarieven

Werkwijze JUNO Health & Wellness

Hieronder vind je meer informatie over onze gehanteerde tarieven, de betaling en vergoeding vanuit de zorgverzekeraars. Daarnaast hebben we enkele veelgestelde vragen onderaan de pagina opgenomen. Mocht jouw vraag er niet tussen staan neem dan contact met ons op.

 

     

    Fysiotherapie Tarief
    Screening, intake en onderzoek €55,00
    Reguliere fysiotherapie €43,00
    Manueel therapie €55,00
    Niet nagekomen afspraak €43,00
    Bezoek aan huis toeslag regio Tilburg €20,00
    Bezoek aan huis toeslag buiten Tilburg op aanvraag

     

    Telefonische afspraken en video consults behoren ook tot de mogelijkheden (en zijn in deze coronatijden soms ook noodzakelijk). Voor dit soort afspraken geldt het reguliere fysiotherapie tarief.

     

    Groepssessie fysiotherapie Tarief p.p.
    Groep van 2 personen €43,00
    Groep van 3 personen €37,00
    Groep van 4 personen €30,00
    Groep van 5 tm 10 personen €27,00

     

    Acupunctuur Tarief
    Eerste consult (Intake, diagnose & 1e behandeling) €70,00
    Vervolgafspraak €60,00

     

    Ontspanningsmassages Tarief
    Massage van benen, rug en de schouders (30 min.) €45,00
    Massage van het gezicht en decoleté inclusief gezichtsmasker (45 min.) €52,00
    Voetenbad, massage van de benen, rug, armen en handen (60 min.) €65,00
    MAMAmassage Tarief
    Uitgebreide MAMAmassage (75 min.) inclusief: voetenbad, massage van de voeten, benen, rug, hoofd, gezicht, armen, handen, incl. haarritueel. €75,00
    Zwangerschapsmassage Tarief
    Uitgebreide zwangerschapsmassage (60 min.) €65,00

     

     

    Osteopathie Tarief
    Eerste consult (Intake, diagnose & 1e behandeling) €84,00
    Vervolgafspraak (45 min.) €84,00

    Betaling en vergoeding

    JUNO werkt contractvrij. Dit betekent dat je de factuur eerst zelf ontvangt en betaalt. Dit kan contant, per pin of middels een betaalverzoek direct na de behandeling op locatie.

    Daarna dien je zelf de rekening in bij jouw zorgverzekeraar voor een vergoeding. Het verschilt per zorgverzekeraar en polis hoeveel je vergoed krijgt. Raadpleeg daarom altijd eerst je polisvoorwaarden en/of mail je zorgverzekeraar om vooraf te weten waar je aan toe bent.

    Afspraak annuleren

    Als u om welke reden dan ook een geplande afspraak moet annuleren, verzoeken wij u dit minstens 24 uur voor de geplande behandeling aan ons door te geven via e-mail of telefoon. Als dit niet tijdig gebeurt, zijn wij genoodzaakt de kosten voor een niet nagekomen afspraak in rekeing te brengen (zie tarievenlijst). Deze kosten worden niet gedekt door uw verzekering. In geval van ziekte of onverwachte omstandigheden kunnen de therapeuten van JUNO met u overleggen om van deze regel af te wijken.

    Veelgestelde vragen m.b.t. tarieven en vergoedingen

    Waarom werkt JUNO contractvrij?

    Bij JUNO hebben wij een bewuste keuze gemaakt om geen contracten met de zorgverzekeraars te tekenen. De door hun gestelde eisen zijn momenteel niet werkbaar. 

    Door contractvrij te werken kunnen we onze volledige aandacht en energie richten op wat het meest belangrijk is: jou en jouw  herstel. Bij JUNO zien we elk mens als individu en hanteren we een persoonlijke benadering waarin we streven naar het leveren van hoog kwalitatieve zorg die past bij jou als individu. Als mensen zijn wij tenslotte zo mooi complex, dat het gewoon niet te vatten is in een standaard protocol.

    Hoe zijn de tarieven van JUNO tot stand gekomen?

    De tarieven van JUNO zijn gebaseerd op het Kostprijsonderzoek Fysiotherapie van maart 2020 en zijn realistisch voor een zelfstandig werkend fysiotherapeut met een Master. Daarnaast komen de tarieven overeen met praktijken in de regio. De “marktconforme tarieven” vanuit de verzekeraars zijn jarenlang niet geïndexeerd en voor de meeste collega’s, niet kostendekkend.

    Kan ik de kosten declareren bij de zorgverzekering?

    JUNO werkt contractvrij. Dit betekent dat je de factuur eerst zelf ontvangt en betaalt. Dit kan contant, per pin of middels een betaalverzoek direct na de behandeling op locatie.

    Daarna dien je zelf de rekening in bij jouw zorgverzekeraar voor een vergoeding. Het verschilt per zorgverzekeraar en polis hoeveel je vergoed krijgt. Raadpleeg daarom altijd eerst je polisvoorwaarden en/of mail je zorgverzekeraar om vooraf te weten waar je aan toe bent.

    Hoe borgt JUNO de kwaliteit?

    Steeds meer kritische, gepassioneerde fysiotherapeuten die een zeer hoge kwaliteit van zorg leveren kiezen om contractvrij te werken. JUNO is hier geen uitzondering van. Bij JUNO heeft het leveren van kwalitatieve zorg topprioriteit. Nikki voldoet aan alle Kwaliteitseisen die gesteld zijn van het BIG-register. Verder voldoet ze ook aan alle regels en nascholingsverplichtingen van het Kwaliteits Register Fysiotherapie (KRF-NL) en het register Manuele therapie. Voor meer informatie over Nikki haar kwalificaties en opleidingen zie over ons

    Kan ik meerdere behandelingen op 1 dag declareren?

    Meer dan 1 fysiotherapiebehandeling op 1 dag declareren is niet toegestaan. Een zitting van een uur of evt. langer kan dus niet geknipt worden in meerdere afspraken.